Ik ben Marije Romijn, 48 jaar jong en geboren en getogen op Schouwen-Duiveland. Samen met mijn man en mijn twee zoons woon ik met veel plezier in Nieuwerkerk. Ik werk al heel lang bij busbedrijf Van Oeveren waar ik de administratie doe en personeelszaken. De meeste van jullie zullen mij kennen als ‘die jonge buschauffeuse’ want ik heb in de loop der jaren vele schoolgaande jongeren veilig van huis naar school en weer terug vervoerd. Ook ben ik regelmatig chauffeur op de busreisjes die Van Oeveren ook organiseert voor met name onze oudere inwoners.
Ik vind het belangrijk om verantwoordelijkheid te nemen voor mijn dorp en mijn eiland. Daarom heb ik vele jaren in het bestuur van de dorpsraad Nieuwerkerk gezeten. In 2021 heb ik de cursus ‘Politiek Actief’ gevolgd en ben ik me echt gaan verdiepen in de lokale politiek. Ik koos voor de enige echt lokale partij Leefbaar Schouwen-Duiveland. Eerst werd ik ‘streekholder’ voor Nieuwerkerk en vervolgens stelde ik me kandidaat voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2022. Na de verkiezingen werd ik burgercommissielid en toen Robbert ermee stopte kwam ik in zijn plaats in de raad.
Vanuit de raad heb ik me sterk gemaakt voor de woonkansen van onze jongeren, de voorzieningen voor onze jongeren, de verkeersveiligheid en de bereikbaarheid. Helaas heb ik het te druk met mijn werk bij Van Oeveren, een HBO opleiding die ik in deeltijd volg en mijn gezin om het raadswerk de tijd en aandacht te geven die het verdient. Daarom heb ik er bewust voor gekozen om een stapje terug te doen. Ik blijf fractievolger en streekholder voor Nieuwerkerk, maar sta dus op een wat lagere plek op de lijst dan de vorige keer.
Heb je een vraag of opmerking? Stuur dan een bericht via onderstaande formulier en wij nemen spoedig contact met je op.