Ik ben Roy Lanser, 42 jaar en de nummer 9 op de kandidatenlijst van Leefbaar Schouwen-Duiveland bij de gemeenteraadsverkiezingen op 18 maart 2026.
Ik kom uit Strijen, maar woon al sinds jaar en dag in Renesse. Ik ben eigenaar van Bar De Stulp, al vanaf 1969 een begrip in Renesse en de bijbehorende bierbrouwerij. Dat doe ik samen met mijn compagnon Remo en ons Stulpteam. Jong en oud van heel het eiland weet ons te vinden. Omdat ik het belangrijk vind om verantwoordelijkheid te nemen voor mijn omgeving ben ik daarnaast actief als brandweervrijwilliger bij de post Renesse.
Ieder jaar in de wintermaanden ga ik voor een lange vakantie naar Australië waar mijn zus woont. Ik breng er tijd door met mijn zus en haar gezin, maar trek vooral ook door het hele land om er te wandelen in de prachtige natuur.
Ik heb gekozen voor Leefbaar Schouwen-Duiveland omdat zij zich al vanaf de oprichting in 2001 écht inzetten voor de leefbaarheid van alle kernen op ons prachtige eiland. Als ondernemer spreekt het mij aan dat ze dat niet alleen roepen, maar vooral ook DOEN. De stads- en dorpsvisies die ervoor zorgen dat al onze kernen worden opgeknapt en dat inwoners en ondernemers daar actief bij betrokken worden zijn een initiatief van Leefbaar.
Het is heel belangrijk dat we ook de jongeren betrekken bij de politiek, zij hebben de toekomst. Ik heb dan ook genoten op 21 februari toen Leefbaar in Bar de Stulp aanwezig was om met de jongeren in gesprek te gaan over wat hen bezig houdt en waar ze tegenaan lopen.
Onderwerpen die mij vooral bezig houden zijn; Jongeren en voorzieningen voor jongeren, een goed ondernemersklimaat, Leefbaarheid in alle kernen, een goede (brand)veiligheid
Heb je een vraag of opmerking? Stuur dan een bericht via onderstaande formulier en wij nemen spoedig contact met je op.